Sobota, 16.srpna 2008, ve stanu na poli 70km od mého dočasného domova

18. srpna 2008 v 23:59 | Michal |  Můj deník, alias Z Hluku do Londýna
Ráno vstávám v 7h. Podle předpovědi mělo pršet, ale zatím neprší.

Kluci už jsou u televize. Snídám a chystám snídani i jim. Dělám si svačinu na cestu, balím věci do batohu, na zadní nosič kola připevňuju stan a pár minut po osmé hodině vyjíždím z domu. Nemám přesný cíl, mám jen zhruba na mapě vytipovaných pár míst. Uvidím, kam až mě nohy a kolo dovezou. Napřed mířím do Guildfordu. Tam jsem v deset hodin. Svačím a pak nakupuju jídlo a vodu na celý den. Útrata přesně £8,69. Po té vyrážím napřed na jih, pak na západ.
Godalming, Hambledon, Brook, Bowlhead Green, Thursley a ve dvě hodiny jsem ve Frenshamu. Ve Frenshamu je velké jezero. Velké na místní poměry. Odhaduju to na kilometr na délku a půl kilometru na šířku.
Z jedné strany je zakotveno celkem hodně lodí a naproti přes jezero je písečná pláž s piknikujícíma rodinkama, pár odvážlivců se dokonce koupe. Nevím kolik je stupňů (mimochodem jsem v Angliji neviděl ještě ani jeden teploměr!), ale typuju tak 15 - 17 a fouká silný vítr. Kolem je divoká příroda. Připomíná mi to Chorvatsko. Všude kamení, borovice a ostnaté keříky. Jedu dál na západ. Zápasím s kopci. Vrstevnice jedna na druhé, ale mám vítr v zádech a hlavně úsměv na tváři. I kdyby pršelo, tak se mi pojede dobře, protože tohle všechno je naprosto úžasné. Anglie a její příroda, volnost, pohoda a něco dělám. Nesedím doma u televize, ale žiju.
Binsted, Alton, Lasham, Golden Pot, South Warnborough a v půl osmé jsem v Sutton Common. Dnešní trasa. Od Altonu už jsem pokračoval jen pozvolna, spíš se jen tak toulal a pomalu hledal dobré místo na postavení stanu. Taky jsem nepokračoval víc na západ, protože jsem byl na konci mapy, kterou mám půjčenou z knihovny.
Byl jsem pár minut jízdy od Upton Grey, ale mám dojem, že Zuzka je zrovna v Česku, tak jsem tam nejel a už se pomalu stáčel zpátky na západ. V půl osmé jsem tedy už v Sutton Common na místě, kde postavím stan. Chtěl jsem zastavit už dřív, ale jsem vybíravý a pořád jsem nemohl najít to pravé místo. Ani tohle není úplně stoprocentní, nemám takový výhled, jaký bych chtěl, jenže už je pozdě na vymýšlení.
Až na ten výhled je to vyhovující: z jedné strany je kopec, z druhé strany a zezadu je plot prorostený hustými keři, takže jsem chráněný proti větru, nikdo tudy nepůjde a mám k čemu zamknout kolo. Během pár minut stan stojí, kolo je zamčeno a já si lebedím ve spacáku. Celý den bylo polojasno, ne horko, no prostě ideálně na cyklistiku. V šeru si ještě čistím zuby a chystám se spát.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.